امشب میام به نیمزه بازی
**
امشب میام به نیمزه بازی
آی نیمزه یه من چقدر تونازی
وقتی که میام همه که بخوابند
من چشم براه نیمزه بازی
**
سنگ می زنم به شیشه تون
به شیشه یه پنجره تون
هرکس پرسید چیه چیه
بگو گربه است تو با غچه تون
**
تو یواشکی درو تو واکن
تو یواشکی منو صدا کن
من منتظر م کنار دیوار
تو با سوتکی منو صداکن
**
امشب میام به نیمزه بازی
ای نیمزه من توخواب نباشی
باش منتظرم تا نیمه شب
تا صبح نشده که خواب نباشی
**
هزار و یک ترانه
دفتر دهم ( کلاسپیدها)
نام ترانه: امشب میام به نیمزه بازی
حسن بذرگری(آیین نیشابوری)
سرایش95/5/25- بداهه- ناتمام- برگرفته از ترانه های محلی خراسان( نیشابور)
توضیحات: - نیمزه ( در اصلاح مردم نیشابور نامزد)- نیمزه بازی( رفت به دیدن نامزد در شب جمعه البته چون در فرهنگ قدیم مردم خراسان داماد در دوران عقد حق رفتن به دیدار عروس را نداشته و اینکار مخفیانه در نیمه شب انجام میشده و داماد قبل از اذان صبح از منزل عروس خارج می شده است)