خدایان هنوز خون می طلبند و قربانی
خون بیگناهان – خون کودکان
مثل قربانی در فرهنگ مایاها
مثل قربانی درگاه خدایان مصر
مثل قربانی کردن اسما عیل
امروز شاید شیوه قربانی کردن عوض شده باشد
اما انسان همان انسان هزار سال پیش است
اما حماقت انسان همان حماقت و خود خواهی هزارساله است
فقط رنگ و بویش و شکلش عوض شده
هنوزهم همان خدا- همان کاهن و همان کشیش وهمان مرد روحانی
هنوزهم خدایان دستور میدهند برای خون ریزی
ریخت خون مسیحی
ریختن خون سنی
ریختن خون شیعه
ریختن خون یهودی
بودایی
وهرآنکه باما و عقاید ما مخالف است
ریختن خون فقط به جرم داشتن کیش و فرهنگ و مذهب متفاوت
ریختن خون به جرم غیر هم صدا بودن باما
دارم آرام –آرام ایمان میآورم که جهان راخدایانی است
که هرکدام ساز خویش میزند و قربانی خویش میخواهد
آخر چگونه میتواند یک خدا باشد و این همه فرمانهای متفاوت
آخر چگونه است یک خدا و این همه تفاوت
آخر چگونه است یک خدا و این همه خون ریزیو نامهربانی
**
هزار و یک ترانه
دفتر سیزدهم( دفتر سپید)
نام ترانه: خدایان خون می طلبند و قربانی
حسن بذرگری(آیین نیشابوری)
توضیحات: سرایش95/5/4- بداهه- ناتمام