جمعه ۹ آذر
|
دفاتر شعر محمد علی سلیمانی مقدم
آخرین اشعار ناب محمد علی سلیمانی مقدم
|
نوحه سینه زنی به مناسبت بيست و يكم ماه رمضان از مرحوم ""صحبت الله سليماني مقدم""
كشته ي شمشيرِ كين اي شاهِ خوبان يا علي
شهسوارِ ملكِ دين معنيِ قرآن يا علي
معنيِ والشَّمس و والتّين، ركنِ ايمان يا علي
زوجِ زهرا بابِ سبطين، بطنِ قرآن يا علي
خسروِ ملكِ ولايت شاهِ مردان يا علي
لنگرِ ارض و سما و شيرِ يزدان ياعلي
بعدِ احمد بر جهان، هستي تو تاجِ افتخار
جانشينِ مصطفي و سِرِّ ذاتِ كردگار
جلوه ي حق گشته از روي تو هر دم آشكار
بابِ شُبِّير و شَبَر، هم نورِ ايمان يا علي
خسروِ ملكِ ولايت شاهِ مردان يا علي
لنگرِ ارض و سما و شيرِ يزدان ياعلي
صحن و ايوانِ تو بهتر باشد از باغِ جنان
آدم و نوح نبي چاكر تو را بر آستان
عيسي و موسي ثنا خوانِ تو گرديده ز جان
ريزه خوارِ خواانِ تو گشته سليمان يا علي
خسروِ ملكِ ولايت شاهِ مردان يا علي
لنگرِ ارض و سما و شيرِ يزدان ياعلي
خضر و الياس از تو هر يك يافته آبِ حيات
اي كه عين الَّه، يدالَّه هستي و بحرِ نجات
يافت ابراهيم از يادِ تو از آتش نجات
شد به ساحل نوح از يادت ز طوفان يا علي
خسروِ ملكِ ولايت شاهِ مردان يا علي
لنگرِ ارض و سما و شيرِ يزدان ياعلي
بغضِ تو نارِ جحيم و حُبِّ تو رضوان بوَد
جمله ي ذرّات يكسر مر تو را فرمان بوَد
بي ولاي تو مكان بر عاصيان نيران بوَد
اي به قربانِ تو يكسر كون و امكان يا علي
خسروِ ملكِ ولايت شاهِ مردان يا علي
لنگرِ ارض و سما و شيرِ يزدان ياعلي
معني امّ الكتاب، آياتِ الرّحمن تويي
عروه الوثقاي دين و مركزِ ايمان تويي
بابِ شهرِ علمِ احمد، مظهرِ سبحان تويي
هل اتي آمد به شانِ تو به قرآن يا علي
خسروِ ملكِ ولايت شاهِ مردان يا علي
لنگرِ ارض و سما و شيرِ يزدان ياعلي
يا علي بودي كجا كاندر زمينِ كربلا
شد حسينت غرقه در خون از رهِ جور و جفا
ياورانش شد شهيد از كينه ي آلِ دغا
شد اسيرِ مشركين زنها و طفلان يا علي
خسروِ ملكِ ولايت شاهِ مردان يا علي
لنگرِ ارض و سما و شيرِ يزدان ياعلي
بار الها حقِّ شاهِ دين عليَّ المرتضي
روزِ محشر لطف كن بر مجمعِ اهلِ عزا
""صحبت"" اندر بحرِ عشقِ پادشاهِ لافتي
در لحد فرياد رس او را ز احسان يا علي
خسروِ ملكِ ولايت شاهِ مردان يا علي
لنگرِ ارض و سما و شيرِ يزدان ياعلي
التماسِدعا، از طرف ""صحبت الله سليماني مقدم""
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
خسروِ ملكِ ولايت شاهِ مردان يا علي
درود استادبزرگوارم
عالی بود مثل همیشه
یک عمر تماشای دری خون آلود / یاد آوری حادثه ای سرخ و کبود
کم کم به علی بال پریدن میداد / ای تیغ نیازی به حضور تو نبود . . .
شهادت مولای متقیان علی (ع) تسلیت باد
التماس دعاتواین شبهای قدر