غمنامه دل
امشب ای دل ! ناله کن تا صبحگاه
وز درون جــــان بــــــــر آور سوز و آه
عرشیان و فرشیــــان غــــرق غمند
در رثـــای شاه دیـــــن در ماتمنــــد
بی پناهـــان را دگـــــر یـــاری نماند
در دل آنـــان بجـــــز خــــاری نماند
کشور دل بــــــی سر و سالار شد
بـــی رخش مهتاب عالـــــم تار شد
مُلک دیــــن امشب ندارد شحنه ای
مُطـــرب جانهــــا نسازد نغمــــه ای
آل احمــــد در غـمـــش ماتـــم گرفت
زهــــــــره در افلاک تــــــار غـم گرفت
نخلهــای کوفــــه بــــــی همراز شد
نغمه ی افسردگــــــی بـــر ساز شد
باغ دیــــــن امشب نــدارد بلبلــــــی
در غـــــــم بلبــــل نمـی رویـــد گلی
بی نوا شد نـــای دلهــــــا در غمش
آه از آن روح و مسیحایـــــــی دمش
طفـــــــل ایمــــان و عدالت شد یتیم
رس به فریاد یتیمــــــان ای کریــــــــم!
بر سرش زد آن لعیـــن شمشیر کین
فـــــــــزت ربّ الکعبه گفت آن مرد دین
مسجــــــــــد کوفـه چنـان آشفته شد
صحـــن محرابش به خون آغشته شد
کشته شد شـاه جوانمردان علی(ع)
نور حـــــق انــــــــدر جبینش منجلی
جان جانهـــــا کشتــه شد درراه دین
مرغ روحش پر کشید از این زمیـــن
شهـــــــر کوفه داد عزیزی را ز دست
عرصه دیوان شود و مــــــردان پست
جایگــــــــاه فتنـــــــه و الحــــــاد شد
مظهــــــر بیمهـــــری و بیـــــداد شد
دانه ی جــــور و جفـــــا در خاک شد
غلغـلــــــه در خانـــــــه ی افلاک شد
رخــــت بر بست از زمـــان نقش وفا
جلوه گــــــــر شد در زمین روی جفا
دکتررجب توحیدیان- سلماس
جلوه گــــــــر شد در زمین روی جفا
درود استادتوحیدیان عزیز
زیبا قلم زدید این غمنامه ی تلخ را
ماجورباشید ان شاالله
تسلیت عرض می کنم این ایام رابه شما استادبزرگوارم