جمعه ۹ آذر
|
دفاتر شعر محمد علی سلیمانی مقدم
آخرین اشعار ناب محمد علی سلیمانی مقدم
|
تقدیم به بانو «فرزانه جعفر زاده» که شعر ایشان،
الهام بخش این چند بیت شد.
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
منظومه خورشیدی
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
در مرکزِ این هستی، خورشیدِ درخشان است
بر گردِ رُخش چندین، سیاره ی گردان است
سیمای عطارد را، گرمیِ رُخش سوزد
شانه به کفِ ناهید، با زلفِ پریشان است
بعدی بتِ زیبایی، با نامِ زمین باشد
بر گِردِ زمین ماهی، با چهره ی تابان است
سیّاره ی ما همچون، فیروزه ی زیبایی
یک معجزه ی خلقت، در عالمِ امکان است
بر گِردِ زمین چرخد، آن ماه به طنّازی
با صورتِ سرخِ خود، مریخ پس از آن است
آن مشتریِ زیبا، سیّاره ی برجیس است
بر گردِ زحل دائم یک حلقه ی رقصان است
یخ های اورانوس و، نپتون همه چون الماس
این قصه ی زیبایی، از عهدِ نیاکان است
گر چه پلوتو گویا، سیاره نمی باشد
امّا به مدارِ خود، همواره شتابان است
منظومه ی خورشیدی، نامش بوَد امّا خود
پروانه صفت چرخان، گردِ رخِ جانان است
با دیده ی دل جانا، گر مُلکِ جهان بینی
اینها همه یک جلوه، از قدرتِ یزدان است
سلیمانی مقدم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.