بنام نگارگرعشق..............
........................................................................
نگـاهت را،مگیرازمن، کـــه عـادت کـــرده ام بـاآن
تمـــــامِ لحـظه هــا،عرضِ اِرادت کــــرده ام،بـا آن
بـه کُنـجِ خـلوتـم هرشب، خیــالت مونسِ دل شــد
غــــمِ دور ازتـو بـودن را، حکـــــایت کـرده ام، بـاآن
ببین سـیلابِ اَشــــکم را، زِ دردِ این دلِ زخمــــــی
ولی من، زخـمِ این دل را، طبـــــابت کـرده ام بـاآن
سرِ سجّـاده ی جمعه، بـه یـادت اَشـــک می ریزم
غروبِ جمـــــعه هـا امّـا، شــــــکایت کرده ام بـاآن
برایت خوانـده ام ای گـل، دوصـد(اَمّن یُجیب)امشب
وَ درغوغـای مســــتی هــــا، دُعــایت کرده ام بـاآن
قسـم برسوره ی یـاسین،سحرگـاهـان وعطرِ یـاس
میــــانِ خنــــده هــــا وگریـــه، یـادت کـرده ام بـاآن
زدم صـدبوســه بر بـادو، به کـــویت کـردمش راهی
قســــم برخــاکِ کوی تو، حســـادت کـرده ام بـاآن
تُرامی خواهـم امّـا، نـه من وتنهــا تو، دیگــرهیــــچ
هرآنکس را،تومی خواهی، رفــاقت کـــرده ام بـاآن
چه حـالی می دهد هرشب،به یـادت عاشقی کردن
درآن حـــالت غزلهـــــــایی، تلاوت کــــــرده ام بـاآن
خیـالت آشـــنای مـا، اگرچـــه دل گــهی تنــــگست
دلِ (دیوانـــــه) راهـــرشب، شـماتت کــرده ام بـاآن
خیـــالِ گـل،کجــــامـاننــــدِ بوئیــــدن دهـــد مستی
بـه جـانِ تو،کـه احســــاسِ ، رضـایت کـرده ام بـاآن
........................................................................
(دیوانه)
توضیح....، ناگفته پیداست ،حرفِ (ت) درکلمه های(دُعایت و....یادت)
ازجنسِ دیگری هستند(ضمیرند) ونمی توانند ،قافیه باشند...ولی، اساتیدِ فن
، به ضرورت، یکی دومورد را،جایز می دانند....