پنجشنبه ۸ آذر
|
دفاتر شعر محمد علی سلیمانی مقدم
آخرین اشعار ناب محمد علی سلیمانی مقدم
|
(ت)تک درختی خشک و پيرم در کويري جاودانی
عمرِ من با نااميدی طی شد و با بدگمانی
(و)وحشتِ تنهاييم همواره با من بوده و هست
کلبه ای ويرانه ام در کوره راهِ بی نشانی
(ل)لب خموش امّا دلی دارم پر از فرياد و طوفان
بوده دردِ بی کسی بر دوشِ من بارِ گرانی
(د)در دلم زخمِ هزاران دشنه از تزوير دارم
ديدگانم گشته زين غم چشمه های خونفشانی
(م)مانده در راهی غريبم در کمالِ نااميدی
کرده ام گم خويشتن را در مسيرِ زندگانی
(ن)نوبهار و هشتمين روزش بُوَد ميلادم امّا
خشکم و افسرده و زردم چنان برگِ خزانی
(م)من که روزی دل به سودای نگاری بسته بودم
قبله گاه و سجده گاهم بود ابروی کمانی،
(ب)با غم و درد و پريشانی قرين و همنشينم
باز گويم غّصه هايم با زبانِ بی زبانی
(ا)از فراقِ يار و از نامردمی های رقيبان
اشک ريزم خون بگريم تا کنم آگه جهاني
(ر)روی ديدارش ندارم تا به پایش سر گذارم
بر دل امّا مانده داغِ عشقِ دورانِ جوانی
(ک)کاش بودم چون غبارِ طاقِ ايوانِ نگارم
کاش می شد خاک گردم پيشِ پای يارِ جانی
سليمانی مقدم 08-01-1394
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.