جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر نعمت الله احسانی بنافتی (احسان )
آخرین اشعار ناب نعمت الله احسانی بنافتی (احسان )
|
* بهار *
بیا بلبل بهار آمد دو باره
به صحرا گل به بار آمد دو باره
بخوان آواز شورانگیز هستی
صدای پای یار آمد دو باره
.......
بهار آمد طبیعت گشته بیدار
چمن سرسبز شد از مقدم یار
شب هجران بلبل هم سر آمد
دلا بیدار شو ، بیدار ، بیدار
.......
بهاره آسمان پر ستاره
به چشمم جلوهء زیبای یاره
ندانم با که گویم این حکایت
که دل در بند گیسوی نگاره
.......
بهاره آی بهاره آی بهاره
تمام دشت و صحرا سبزه زاره
بروی شاخهء سبز درختان
قناری مست و بلبل بی قراره
......
بهاره دشت و صحرا لاله زاره
خبر از عالم اسرار یاره
بخوانید و بکوبید و برقصید
که چرخ از کردهء خود شرمساره
......
بهاره جنگل و صحرا دوباره
سراسر سبزه و بنفشه زاره
هوا مست و زمین مست و زمان مست
دو چشمم روشن از دیدار یاره
.......
25 اسفند 94 - تهران
( دسته گلی ناقابل تقدیم به :
دلهای بهاری همهء هموطنان عزیزم - سال نو مبارک )
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سال نو مبارک
دوبیتی هایی بسیار زیبا و سرمست
شورانگیز و دلنشین
در وصف بهار
دستمریزاد
شاد باشید