جمعه ۲ آذر
چند علی یکه و تنها شده شعری از حسین زارع(مختار)
از دفتر شعر مختار نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ شماره ثبت ۴۵۴۶۰
بازدید : ۴۳۸ | نظرات : ۲۵
|
دفاتر شعر حسین زارع(مختار)
آخرین اشعار ناب حسین زارع(مختار)
|
شیعه کمی حالِ خودت را نگر🌴
چند علی یکه و تنها شده 🌴
شیعه کجا بود مگر آن زمان 🌴
لشکرِ مولاست که زهرا شده 🌴
هیچ نفهمید کسی درد او🌴
زخمِ دلش بر سر چاه وا شده🌴
گریه کُند چاه چنان از غمش 🌴
کوفه دگر وصلِ به دریا شده 🌴
داشت علی یک دلِ خوش با گُلش🌴
دل خُوشیش دفن زِ سرما شده 🌴
دست خزان چید گلِ یاسِ او
تازه شروع غربتِ مولا شده🌴
کشت مرادی علی را اگر 🌴
دید علی وصلِ به عقبی شده🌴
خورد عدالت اگر تیر خصم🌴
کوتهی از دستِ من و ما شده 🌴
کرد نفوذ در حرمِ مجتبی🌴
دشمن اگر، شیعه مجزا شده 🌴
تیر به تابوتِ ولایت نشست 🌴
رفتن مولاست که زیبا شده 🌴
عازم کوفه شد اگر، نامه ها 🌴
گفت بیا کوفه محیا شده 🌴
گشت حسین بردهٔ بازار عشق 🌴
تا که ببیند کِه زلیخا شده 🌴
شب شد و ده شب گذشت روز شد🌴
شیعهٔ کوفیست که رسوا شده🌴
چون به اسارت شد آن قافله 🌴
تیغ علی زینبِ کبرا شده🌴
زینبِ حیدر ولی گوییا 🌴
بارِ دگر فاطمه احیا شده 🌴
قافله سالار غمِ کوچه را 🌴
مادرش اَر نیست پذیرا شده🌴
حضرت سجاد چو بغضش شکست🌴
گرچه مریض است شکوفا شده 🌴
خطبهٔ سجادیه اش شد تمام🌴
مرثیه خوانِ غم بابا شده 🌴
زهر نبود کشت امامِ عبود🌴
کینه به طاهاست که یکجا شده 🌴
گشته شهید یازده گل چون علی 🌴
باز نگویم علی تنها شد 🌴
یوسف زهرا بیا العجل 🌴
دیوِ سیاهی به جهان پا شده🌴
سکه و زر طشتِ طلا حوریان 🌴
قبله نمایِ همه دلها شده🌴
باز نگویم علی تنها شده 🌴
منتظرِ امروزو فردا شده🌴
آمدو #مختار نبود آن زمان🌴
منتظرِ آن دَمِ عیسی شده 🌴
زنده کُنم تا که شوَم یار تو 🌴
میثم تمّار و گرفتارِ تو🌴
شعر مختار 🌴🌴🌴🌴🌴
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود برادرخوبم
زیبا قلم زدید
درپناه حضرتش مانا باشید