شنبه ۳ آذر
چنین باش شعری از رضا حیدری نیا
از دفتر شعرناب نوع شعر
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ ۱۸:۴۷ شماره ثبت ۴۵۲۸
بازدید : ۹۴۶ | نظرات : ۳۰
|
آخرین اشعار ناب رضا حیدری نیا
|
بگذار تو سجاده و می را به یمین باش چندی پی آن بودی و چندی پی این باش
از دامن سجاده نشد حاصلت ار هیچ بگذار و پی دامن این زهره جبین باش
هر گوشه ی آن زلف چو محراب دلت ساز هر دم ز دو چشمش پی نازی به کمین باش
هر دم ز فراقش غمی از نو به دل انداز جبریل صفت بر غم او مان و امین باش
میخواره و مستانه رها باش ز تسبیح یک چند چنان بودی و یک چند چنین باش
در باغ خیالش شو وُ با باده صفا کن فارغ ز غم دوزخ و فردوس برین باش
تا کی به گمان در پی حاجات دوانی با چشم ببین حسن و از ارباب یقین باش
از زاهد و از عارف و از رند خرابات مستانه تر اینجا شو وُ خود صدر نشین باش
چون نیک ببینی همه جا یوسف حسن است برخیز و رها از غم یعقوب حزین باش
گر نیست تو را طاقت این روز فراقش بر حالت مستی چو رضا باش و قرین باش
از صحبت رندان مکن این پند فراموش تا روز جزا با می و پیمانه عجین باش
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.