جمعه ۲ آذر
تغییری از شعر حافظ (رح) شعری از عصمت الله جعفری
از دفتر فقط سکوت نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۲۲:۴۳ شماره ثبت ۴۵۱۸۷
بازدید : ۴۴۱ | نظرات : ۱۲
|
دفاتر شعر عصمت الله جعفری
آخرین اشعار ناب عصمت الله جعفری
|
اگر ان ترک شیدائی بدست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم ز گیتی تا ثریا را
هزاران ترک شیرازی نثار حسن آن ترکی
که از سر هوش بردزدد، براندازد ز تن پا را
فتاده طره شبگون چو دریا بر دل ساحل
به قهر پیچ زلفانش شکسته موج دریا را
خلد گر خار مژاگانش دل افسرده مجنون
شمیم عارضش شوید نقاب حزن لیلا را
حصار بردگی شاید تن یوسف بیازارد
ولی دردش همی سوزد دل تنگ زلیخا را
شرار درد تنهای ز یعقوب دیده اتش زد
سکوت کلبه احزان خراشد بام کسرا را
زلیخا پرده عصمت درید از فرط دلجوئی
جهان دلربایی شد فدا آن خال زیبا را
ع. جعفری
10.12.1394
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.