شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر محسن ملک زاده(رهگذر)
آخرین اشعار ناب محسن ملک زاده(رهگذر)
|
بسمه تعالی
پیش از خواندن این غزل
به یاد آریم
ساده دلانی در درالمجانین و تیمارستان
های اعصاب کشور هستند
مالیخولیایی...اسکیزوفرنی...
بیمارانی که گاه مادرزادی
گاه بر اثر سانحه
و گاه بر اثر خاطره ای
بدین روز و حال می افتند
و ما چقدر دلجوی آنانیم...
آنان که غبار فراموشی
پای تا سرشان را گرفته ست...!
منم!پادشاه بی تخت و تاجِ ویرانه ها
پر از انزوای شیرین و تلخِ دیوانه ها
دلم آشنای خنجرْ-نشانِ تنها و من
همان جنگجوی پر اقتدارِ افسانه ها
از این زندگی چنان دلخورم که آماجِ آه
سرم را سپرده بر قتلگاهِ مِیْ خانه ها
نه تنها حواسِ من اقتباسِ پروازست
که خونم چکیده بر بال های پروانه ها
تنم ازدحامِ اندوه و کاش مستانه ای
مرا می ربود از تنگنای بیگانه ها
خوشم با جنونِ خود،با خیالِ ماهی و ماه
خوشا انعکاس من در تمام آیینه ها...
م.م،رهگذر
۸ اسفند ۹۴
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.