پنجشنبه ۸ آذر
|
دفاتر شعر محمد علی سلیمانی مقدم
آخرین اشعار ناب محمد علی سلیمانی مقدم
|
شب اگر شبِ وصال است ز چه رو خمارم امشب
ز كدام باده مستم ز چه بيقرارم امشب
به مثالِ ماهِ تابان به برم نشسته دلبر
ز رُخش چو روزِ روشن شده شامِ تارم امشب
همه صورت است و زيبا همه سيرتست و معنا
به سر آمد از قدومش دگر انتظارم امشب
شده ام اسيرِ بندِ سرِ زلفِ زر فِشانش
چه کمندِ دلربايي شده زلفِ يارم امشب
به كرَم چو لب گذارد به لبانِ تشنه ي من
بزِدايد از وجودم غمِ بي شمارم امشب
ز شرابِ چشمِ مستش شده ام خراب امّا
همه مستي و درستي شده کار و بارم امشب
بده ساقيا دوباره دو سه جامِ ديگرم مِي
مگر آن شرابِ كهنه بُكند مهارم امشب
شب و شمع و شاهد و مِي، دف و چنگ و ناله ي ني
من و طالعي كه دارم به برم نگارم امشب
ز فراقِ روي جانان همه چون كوير بودم
ز شرابِ وصلش امّا همه لاله زارم امشب
سليماني مقدم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.