بنام نگار گرعشق...............
............................................................
مـارا سُـخن از، بـاده و پیمـانه، چه حاصل
درکُنـجِ قفس،نعره ی مستانه، چه حاصل
شمـعی کـه بـه بَـزمِ دلِ عشّـاق، نسوزد
سوزد چواز او، هستیِ پروانه، چه حاصل
ازمسـتیِ مـؤمن،خبـرش نیست چو کـافِر
عُمرش گُذرد،گرکه بـه میخانه، چه حاصل
آنرا کـه بـه جُز،بُخـل وحسد، شیوه نـدانـد
صحبت زِ رَه ورسـمِ ،صمیـمانه چه حاصل
مَـردِ هُنـری،گـرکــه بَهـــایش نشـناســند
درگور چوشُد،هِدیه ی شاهانـه چه حاصل
شاهی کـه نـدارد خبراز، بوم و بَـرِ خویش
چون خُفته بَراو، پنـدِ حکیمانـه ،چه حاصل
آنجـــا کـــه لبِ دوختـــه ،بهـتر زِبَیــانست
آگــه اگرو،عــاقـل و فـرزانــه، چـه حاصل
هــرگــام دَراو، نیّــتِ خیـری چـو نبــاشــد
بَرکعبه رَود، یـا کـه بـه بُتـخانه،چـه حاصل
کوتـه نظـران را،چـه بـه توصـیفِ قَـدِ سَرو
بَـرنـاشـنوا، خوانـدنِ افســانه، چـه حاصل
شعری کـه دَرو نیست، نشـانی زِ صداقت
تشویقِ دوصد،عاقل و (دیوانه)،چه حاصل
......................................................................
تیرماهِ 9 8 (دیوانه)