سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 4 آذر 1403
    23 جمادى الأولى 1446
      Sunday 24 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        يکشنبه ۴ آذر

        برسینه نزن سنگش

        شعری از

        قاسم پیرنظر سلیم

        از دفتر سکوت سایه نوع شعر دوبیتی

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۱ شماره ثبت ۴۲۵۶۶
          بازدید : ۴۴۶   |    نظرات : ۹

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        برسینه نزن سنگش
        برسينه نَـــــزن سنگـش آنرا   دَغلباز است
        درجــمـع شرفـــــبازان سرمنـشأ آوازاست
        آســان نتوان آنـــــرا پــا بـــند وفا بنــمود
        آئـين هوسـرانی  بـيــهـــوده سرآغـاز است
         
        *
        هر گاه دل از دوری تو مست و خراب است
        چشـمـان برَه مانده من رسـته ز خواب است
        در خلوت شب شـمع به پروانه  می آموخت
        جامی  ز جنون بهــرجنون ساغر ناب است
         
        *
        بوی بـاران بهـار آمـــد و گل غـوغــا كـرد
        عـطر گيـسوی چـَمن نقش بهشت ايـــفاكرد
        سرودلخـسـته تكان خوردغـُـبارش رارُفت
        بـين مُـرغـان مهـُـــاجر صَنمی پـــــيداكرد
         
        *
        باز ايـن دل ديـــــــــوانه معصوم غریبانه
        با آنکه سرا دارد  خــو كـــرده به  ویرانه
        در اوج  پریشان و با حوصله درگیر است
        هی می شکند در خود گم کرده ره  خانه

        *
        ای اجل موهبتی كن كه دلـم تنگ تــوشد
        گوش رنجور دلـم طــالب آهــــنگ تـوشد
        بسكه بـازيـگـرگردون غزل ازغُصّه سرود
        سيـنه مُـحـتاج قـدمهـای شباهـَــنگ توشد

        *
        ای دل گله كم كن قــدَحی نيست مرا
        تـا سربكــشــم بـــــاز كـُنم مست ترا
        آرام نشـين ولـوله آغـــــــــاز مكــُن
        ديـوانه ؟ مگـر كـــاردگــرنيست ترا
        *
        ای باد صبا كه می روی رقـص كنان
        پيــغام مـرا بگــــــوش دلـبر برسان
        آهسـته  به او که  بگو من عاشـقـشم
        بر کنج دلش حـرف دلم را بنشان
        *
        پیرنظر "سلیم "
         
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        5