شنبه ۳ آذر
امید جاودان شعری از وحیده پوربافرانی
از دفتر مکافات نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ۲۰:۲۷ شماره ثبت ۴۱۹۵۵
بازدید : ۶۷۵ | نظرات : ۴۲
|
دفاتر شعر وحیده پوربافرانی
آخرین اشعار ناب وحیده پوربافرانی
|
ساعت گذشته است
از رأسِ گنگِ سعادت وَ ما هنوز
در امتدادِ بیکرانِ افق سویِ روشنی
سیمرغ وار
تا قله های قاف
پرواز میکنیم...
ظلمت دریده روح زمان را به دشنه ای
با تیغه ی عدم
ما چون مسیح, مست!
شعرِ سفر به روشنِ خورشیدِ خانه را
از دارِ تیرگی
تا اوجِ بامِ نور
آغاز می کنیم...
ساعت گذشته از افسون و سِحر و آه!
چشمانِ این پلنگ
اما نشسته است
با چشمداشت
در روشنایِ ماه!
ما گرچه مرده وار
بر خاکِ سرد حقیقت نشسته ایم
اما چو خوش نسیمِ صبا, فارغ و رها
بی سِحر و شعبده و وِرد و ادعا
با ذره ای امید
اعجاز می کنیم...
اردیبهشت 1393
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.