سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      با زاینده رود میرقصم ...

      شعری از

      منصور شاهنگیان

      از دفتر گذشت ايام نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ شماره ثبت ۴۱۹۴۲
        بازدید : ۵۶۹   |    نظرات : ۶۱

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر منصور شاهنگیان
      آخرین اشعار ناب منصور شاهنگیان

      آری آدینه روز ، زاینده رود ، جاری شد و سلانه سلانه از اصفهان ، سان دید ...
       مردم هم شاد و سرحال  کاش بودید و میدیدید ...
      و من ، زنده شدن ِ دوباره ی زنده رود را ، تکرار میکنم ... 
      میدانم که شما هم با لبخند ، با من به کنار زاینده رود
      میایید و با من هم آوا میشوید که :
      __________________________________________________________
      از شوق ِ ورود ِ رود ، در عالم  ِ رویایـی
      رفتم به شرفیابی ، با حسّ ِ سرافرازی
       
      تـار  ِ یحیی میـزد ، شهناز ، کنار ِ رود
      تا تـاج بخواند ، شور ، از حافظ شیرازی
       
      ارحام ، شده حاضر بَـر روی پـل ِ خاجو
      تا بَـهر ِ دل ِ مردم ، یک پرده ، کند بازی
       
      یک گوشه کسایی هم با نی دل ما میبرد
      هنگامه به پا بود و شوری به چه ، طنازی
       
      آهسته و پیوسته ، این رود ِ جفادیده
      انگار که می گوید در گوش ِ پـلی رازی
       
      شاید ز سفر میگفت یا از غم بی آبی
      از پای ِ بـه زنجیر و از آنهمه ، لـجبازی
       
      باری به کنار  ِ رود ، دیدم که چه زیبا بود
      آواز  ِ لُـری ، تـُرکی ، رقصیدن ِ  قفقازی
      _________________________________________________
      اصفهان - پاییز 94
      ۱۵
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0