دیشب
در کوچه ی ما
هیچکس مثل آقا حسین ( ع )غریب نبود !
مداح جدید هیئت ما
جوان باهوشی ست
تا پولش را نگیرد
هیچکس را به صحرای کربلا نمی برد
و سر هیچکس را
از تن جدا نمی کند !
می گویند از وقتی زیر ابرو برداشته است
خیلی سوزناک میخواند !
این شب ها برخی
از ناز ترین مدهای لباس و آرایش
پرده بر می دارند !
زنجیرزنان هیئت ما
کار کُشته اند
برای اینکه شام سرد نشود
سه ضرب می زنند
تا مجلس را زودتر تمام کنند !
برخی می گویند
محرم در کوچه ی بالایی
شور و حال بیشتری دارد
قیمه اش گوسفندی ست !
شبهایی که کباب می دهند
زنجیرزنان
از جان مایه می گذارند !
دیشب دلم شکست !
هیئت ما ناتمام ماند
آشپز غذا را سوزانده بود !
زنجیرزنان را گویی
برق گرفته بود
وقتی که فهمیدند
از شام خبری نیست !
برخی شان
محرم را نیز زیر سوال بردند
وقتی که گرسنه
به خانه ها برمی گشتند !
امشب تکیه ی ما
تعطیل شد !
زنجیرزنان به کوچه ی بالایی
مهاجرت کردند :
هیئت صنف طلافروشان !
امشب
کوچه ی ما
عجیب بوی غربت می دهد !
مسعود احمدی . تهران .
۲۷مهر ۹۴
کوچه مان امشب