دوشنبه ۵ آذر
رنگین کمان شعری از مرتضی قرائی
از دفتر شعرناب نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۱:۱۲ شماره ثبت ۴۱۲۹۶
بازدید : ۴۴۹ | نظرات : ۹
|
آخرین اشعار ناب مرتضی قرائی
|
#حافظ#ماه#حافظیه
.
.
قلم این بار دلش خواست که از غم ننویسد
ز طَرَب هم بنویسد
ز مِحَن کم بنویسد
.
غزل حافظ و سعدی خواندم
زِ غزالی خواندم
قلمم خواست ز دستم ، ز غزالم بنویسد!
.
همهی ابیاتم ، تا کنون رویِ ورق
بوده با رنگِ سیاه!
قلمَم خواست ز دل ، این شعرم
رنگی از عشق نویسد
.
رنگی از سیب بگیرد ،
ورقم سبز شود از شعرم
دل به دریا بزند با شعرم...
شایدم آبی و آرام شود این شعرم
.
بنویسد از مهر؛
رنگی از دستِ نوازشگرِ مادر بگیرد این شعر
.
مادرم!
ناب ترین لحظه ی عمرم ، آن شب
که روی موی قشنگت
شانه ای از سرِ احساس زدم بود
.
دانههای انارینِ دلم روی زمین لِه می شد
آنزمان که تاری زِ مویت
روی پایم میریخت!!
.
مادرم!
جان و دلم!
روح و تنم زیر قدومت بادا...
.
.
_____________________ #مرتضی_قرائی
قطعهای از شعر بلند #رنگین_کمان
از مجموعهی #آه_ماه
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.