جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر زهرا قمری فتیده
آخرین اشعار ناب زهرا قمری فتیده
|
آدم نشسته بود
به آسایش خیال
برتختی آراسته با مخمل و حریر
حوا کنار او
شیطان رسید
با کاسه ای بلور
پر از سیب های سرخ
"شیطان"
(او یک فرشته بود)
اما نه گوش به فرمان و سر به راه
او یک فرشته بود
سرکش...
آدم
دستی درازکرد
سیبی ستاند
حوا
سیب دوم
آدم هبوط کرد
حوا هبوط کرد
به قعر زمین
به اعماق زندگی
"آنجا بهشت بود"
اینجا تلاطمی شگرف برای رسیدن به اصل
به راستی که گفت:
آن سیب "عشق"بود
که شیطان به "آدم"حواله کرد
تا شور زندگی
تا سایه ی گناه
تا داغ عاشقی
"آدمش"کند
به راستی که بود
گفت:شاید
"شیطان"
برحوا عاشق گشته بود
که آدم هبوط کرد
حوا ولی
گرفتار در این
تثلیث عشق ماند.
"زهرا قمری فتیده"
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.