يکشنبه ۴ آذر
بیرق رنگین- در قالب شعری گریزلووپ شعری از عیسی نصراللهی( تیرداد)
از دفتر گریزلووپ نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۱۳ شماره ثبت ۳۹۴۰۸
بازدید : ۳۶۲ | نظرات : ۱۱
|
دفاتر شعر عیسی نصراللهی( تیرداد)
آخرین اشعار ناب عیسی نصراللهی( تیرداد)
|
"دوازده تن
کنار آتشی...
آویز"/
گاهگاهی سر کشند بر جام جم
تنگ خیال خویش .....
دوازده روشنی...
یک خواب گرم اند
دایما آتش فروزند چهره های آسمان خویش..
دوازده یا کمی بیش و بسی کمتر
چه فرقی هست میان بیش و کم افزون آن
وقتی
تمام مردمان دودمان خاکی ارزان
وقتی
روزهای رفته ی حسرت:
غرق پندار خیال خام تلخ خواب خویش اند؟ (ناوکان ابلیسیان
خونابه های ترس و جبرند
دایما قهرند بر این مهر فروزان....)
دوازده سرخ...
میان خاکیان
دوازده گرمی افزون
دوازده کوکب آفاق
تابان و رقصان...
میان گلسرشتانی
میان روزمره های سرد عصیانی
گاهگاهی سر کشند تنگ خیال خویش...
بر آن زرتاب رخ زهتاب اندیشه
در آن مستانگه پیمان...
که یک هاله
که یک فردند میان جمع
سوالند
پاسخند
مهرند
نویدند
جمعشان جمع است
پهلوانان سرای بام آزادی...
تنم در تاب تب افتاده بر تندیس طرد خویش
و
میترسم که گندم خونبهای سالیان رفته ام باشد...
-بیا بنشین ببین برگیر و بازآور
-سرای شور راز بیشه زار عشق
-دمی یک آن نفس در نای خود بر گیر
میان آتش افروزان
و
پردیسان/
میان
آن
" دوازده تن
کنار آتشی...
سوزان"/
نصراللهی/دوازدهم امرداد نودوچهار
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.