من مست و خرابم زخم لم یزلی
در بزم الستش زده ام جام بلی
تا عشق مر اگم نکند روز جزا...
بر سنگ مزارم بنویسید:علی
************
دارای جهان بود ولی هیچ نداشت
جز باده ی عشق ازلی هیچ نداشت
در فاصله ی سبزِ ازل تا به ابد
گویی که جهان غیر علی هیچ نداشت
*****************
جمله افلاک به حکم ازلی می گردند
ساکن منزلِ عشقند ولی، می گردند
هست خورشید در این دایره بسیار ولی
همگی مثل قمر دورِ علی می گردند
***************
هم لوح بیافرید و هم دفتر را
مبعوث ، زِ اولین الی آخر را
از روز ازل مقدمه چینی کرد
تا عرضه کند ولایت حیدر را
****************
افلاک پر از نوای ماتم شده است
امواج طرب بدل به ماتم شده است
در روی زمین هرآنچه محراب بود
در ماتم جانسوز علی خم شده است
*************
در چشم خرد جهان بجز زندان نیست
در خواب شدن طریقه ی رندان نیست
جز آنکه خدا داده به او مهرِ علی
هنگام لقای حق کسی خندان نیست...
از همه ی عزیزان التماس دعا دارم