دوشنبه ۲۸ آبان
|
دفاتر شعر سلیمان حسنی(حامی)
آخرین اشعار ناب سلیمان حسنی(حامی)
|
بویِیاس،عطرِشکوفهدلِشادابکجاست
رقصِنیلـوفروسنجاقکِ مــردابکجــــاست
سیــــنیِ داغِ لبـــــــو،بــاقـــالیِ کاغذپیــــــــچ
دادِفـالی دارم،مَشکِ پُرازآب،کجــــاست
نیست دیگرخبراز،شهرِفرنگی،نخودی
گاریِ چرخوفَلَک،بازیِباتاب،کجــاست
دارِقــالی که گِـــــرِه رویِ گِــــــرِه،زدمــادر
زیــرِپاکُهنه شده،آن هنــرِناب،کجـــاست
گرکه درگــوشه یِدل،دردنمـایان گـــردد
مادری تاکهدهدشربتوقنداب،کجاست
شـــــده نزدیک،کنـــون،آبِ یخ وشیـــرِآب
خُنَکایِطَرَبانگیـــز،بهسـرداب،کجاست
کـوچه پُربودزِبــویِ خــــوشِ اسپنددانـه
شدهدل،تنگکنون،آنهمه،آدابکجاست
ازستــــاره نبُــــوَدهیـــچ نشـــــــــانی،شب ها
روشنـایِ شب وزیبـائیِمهتاب،کجاست
پُشتِ بامی که بخـوابیم به شبهـایِ گَرم
راویِنیکسخن،قصهیِجـذّاب،کجاست
دستِ بیبی کههمیشه زده امبوسهبرآن
پُرکُنَدجیبِ من ازپسته عنّـاب،کجـاست
خبــری نیست زِفـــــردوسی وفالِ حــافظ
پــدری تاکه کُنَدبـارِدگــــــــرباب،کجــــــاست
آنبزرگمَرد،کهگِـــردشهمگیجمعشوند
تاکه درعیدشَوَم بنده،شرفیاب کجاست
چـاره ای تالحظاتِ خـــوشِ دلبستگی ام
بازتکـرارشـــــــودباهمه،اســبـاب کجــــاست
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.