جمعه ۲ آذر
ملامت شعری از جعفر جمشیدیان تهرانی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ شماره ثبت ۳۷۴۸۹
بازدید : ۳۶۵ | نظرات : ۶۹
|
دفاتر شعر جعفر جمشیدیان تهرانی
آخرین اشعار ناب جعفر جمشیدیان تهرانی
|
مرا به خاطر عشقت ملامتم کردند
درون چاله ای از خاک، قامتم کردند
گروهی رند به دستور دوره ام کردند
با تیغ تیز زبانها، حجامتم کردند
به جرم عاشقی و عشق طعنه بر من رفت
چو آدمک، سرِ مزرع، علامتم کردند
خطوط قرمزشان کوی یار گویا بود
ممانعت چو برای اقامتم کردند
زدرد خویش به میخانه رفتم و، ساقی
دو جرعه داد مرا، بس کرامتم کردند
نماز عشق به خواندیم جملگی با هم
و اقتدا همگی بر امامتم کردند
مرا ز هولِ قیامت بگفت و غافل بود
همین جهان که در آنم قیامتم کردند
چه صدمه ها که کشیدم شکایتی نشدم
چه نقدها به عوض، از شهامتم کردند
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.