سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      آنچه بیداد می کند، تبعیض!

      شعری از

      علی اکبر مقدم

      از دفتر غزل نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ شماره ثبت ۳۷۳۱۳
        بازدید : ۴۵۴   |    نظرات : ۴۳

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر علی اکبر مقدم
      آخرین اشعار ناب علی اکبر مقدم

      با سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگوار گرامی که قدم رنجه فرمودی و به صفحه دلم پا گذاشتی ولحظاتی در کنار دفترم ماندی
      اگر چه انچه خواهی خواند شاید شعر نباشد ولی با خود گفتم از فضای احساسهای لطیف شاعرانه کمی به بیرون قدم بزنم  تا شاید ذره ای اندک و غباری نا چیز از آیینه ی زمان خود باشم
      که شاعر باید ایینه ی زمان خود باشد
      تا چه قبول افتد و چه ..................................
       
      آنچه بیداد می کند تبعیض
      درد ایجاد می کند تبعیض
       
      سفره ها را همیشه سرشار ِ
      خالی آباد می کند تبعیض
       
      سرخ ِ سیلی همیشه رخسار ِ
      آدمیزاد می کند تبعیض
       
      کوخ ها را به بردگی بردند
      کاخ بنیاد می کند تبعیض
       
      برده های مدرن لیزینگی
      قسط فریاد میکند تبعیض
       
      سازه های بهشت دنیایی
      کار شدّاد  می کند تبعیض
       
      موش هایی که سر در انبانند
      یک شبه باد می کند تبعیض
       
      گربه هایی که نفت می نوشند
      سرخوش و شاد می کند تبعیض
       
      سر خوش از خمره های پُر زر را
      لات و جلاد می کند تبعیض
       
      کوچه ها را همیشه محتاج ِ
      گشت ارشاد می کند تبعیض
       
      علف هرز باغ پر گل را
      شاخ شمشاد می کند تبعیض
       
      شهرک گرگ را علی الظّاهر
      صالح آباد می کند تبعیض
       
      مانده ام راه رفتن به بهشت!
      باز  آزاد میکند تبعیض؟
      .........................................
      .............................
      ...................
      ............
      ....
      ..
      .
      ۱۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0