جای ِ بخشیـدن اگـر چـیزی نگیـری بهتر است
بنــد از پاها رها کُـن! دستــــ گیری بهتر است
هرچه دارد نقطه ی ِ اوجـی در این عالم عزیز
از میان ِ عاشقـی ها عشــقِ پیــری بهتر است
در مسیــر ِ زندگــی، وقتــی دو راهــی مــی شـود
شک نکن چون هرطرف را پیش گیری بهتر است
یک طـرف باشــد اگر آتـش و ســویــی پـرتـگاه
کـم تأمــل کـن! بُـرو! تصمیــم گیــری بهتر است
مرز ِ بین ِ زندگی با مرگ، یک جُـوْ جرأت است
چـون که ایـن آزادگــی از هر اسیــری بهتر است
پـای ِ ذّلت چـون وسـط بـاشـد کنـار ِ زنـدگـــی
نیـست جایـز، معتـقد هستــم بمیــری بهتر است
روزی ِ هـر کس بـرای ِ او مشخّـص گشتـه است
هرچه روزی شد، همان از زورگیری بهتر است
چون پذیرش می کنی هر وضع موجودی که هست
گشنـگی آسـان و از هـر گـونـه سیـری بهتـر است
خویشتـن را با کس ِ دیگـر اگــر سنجـی خطاست
خط کـش ِ خود بهرِ این انـدازه گیـری بهتر است
سربلنــدی پیـش ِ قلـدرها عـزیـزم واجب است
نزد ِ هر افتـاده حالـی سر به زیـری بهتر است