می پرسم
شاعر کیست ؟
شعر چیست ؟
و
بخود میگویم ؛
"شاعر"
آن است که
زیبا بسراید
زندگی کردن را .
خوب دیدن
خوب شنیدن
خوب بودن
با خدا بودن را .
برای مردم بیچاره و
درمانده و حیران ؛
قلم کوفتن !
و(بر) قدرت ،
بودن !
نه (با) قدرت
بودن
وبا توده ی بیچاره ؛
همسانی
"نمودن" !
برای "نام" و
"نان"
ننگین سرودن !!!!
که شاعر !
(دارِ) خویش 1
برپشت دارد .
(قلم)را خنجری
در مشت دارد .
که (مردن) نیز
برایش باک ندارد .
و چون مُردش ،
به کف مشتش ؛
به جز گوینده ی
( ن والقلم ) 2
همراه ندارد .
و
شاعر !
هم ،
امین و ؛
علیه
ظالم و شیطان
همیشه
در کمین است
و
(شعر)
این است و !
(شاعر)
این
چنین
است ! محمد......
1= بیاد دعبل خزاعی یار ویاور امام رضا ع ونیز،امام موسی بن جعفر
شاعری که خطرش از سپاهی نیرومند برای عباسیان بیشتر بودوبسیارتند زبان
وبد طعن بود وی همواره میگفت که 40 سال است گورخویش بر پشت دارم ایشان
شاعر بزرگ وحامی اهل بیت بود واشعارش نه در جهت چاپلوسی وپاچه خواری
وسگ وا سترومرکب شدن در خانه اهل بیت ع که متاسفانه هنوز هم مرسوم است، بلکه در دفاع
وپیروی ازحق وحقیقت وتبعیت از خلق وخوی اهل بیت که مظهر ونمونه چگونه زیستن ومردن
ونمونه والای انسانِ کامل بودن میباشند ،بود.
ایشان بالاخره بوسیله ایادی عباسیان شهید شدند.
2-سوره ن والقلم =شصت وهشتمین سوره قران و
مشتمل بر 53 آیه است .
منظور از گوینده ن والقلم خالق وصاحب قران است.
محمد.......
7/10/1393