ز سالهـــا سالــــی در ایـــران رفتم
به زابل بعــد بــه زاهــدان رفتم
با مختــــاری معلـــــم دیدنم شــــد
ز مشهـــــد تا بـــه اصفهـــان رفتم
گـــذر کـردم ز وادی های ســـرسبز
از خـــاوران بــه همـــــدان رفتم
ز بـوی عطــر گلهــــا شـــاد گشتم
چهــار روز بعـــد به شمیران رفتم
به آنجـایی کــه میخواستم رسیدم
به مهــد شعـــر و شـاعـران رفتم
به پاس سعــــدی و خیـــــــام دیروز
به یاد حافــظ خـــوش خــوان رفتم
پریدم در هــــوا چنـــد ساعتی بعــد
به شهـــر زیبـــای تهـــران رفتم
صفا و پاک هـــر کنــــــج و کنــارش
ز خیـــــــابان بـــه خیــــــــابان رفتم
ز راغ و باغ تهـــران شــــاد گشتـــم
به گل باغهــا و هــر دامــــان رفتم
به هـر ســو غنچه های نستـرن بود
به لاله زار خـوش و خنــدان رفتم
غـــــزالانش ز بس زیبـــــــــــا بودند
به هـر جا کـج و پیچ اینسان رفتم
کـــه دیــــدم مــــه رویان نازنیــن را
شـدم محو هر طرف حیران رفتم
پری رویان همـه خوش لحن و زیبـــا
ز هـر گوشه به صــد ارمان رفتم
در آنجـــــــا اهلیـــــت و آدمیــــــــت
کــه دیـــدم تا به لاریجــــــان رفتم
صفـــــات بیشتــــــر دارد ایــــــــران
بـه هــر جـــا بیخطــر آسـان رفتم
فراموشم نشد مهــــــری جــــــانان
از آنجــا پس بـه کابل جـــان رفتم
اینها از خاطـــر نــــــــوری نه رفتـــه
به هـر باغ و به هـر بوستـان رفتم