سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 3 آذر 1403
    22 جمادى الأولى 1446
      Saturday 23 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۳ آذر

        داد شهید

        شعری از

        جاسم ثعلبی (حسّانی)

        از دفتر غروب ماه نوع شعر چهار پاره

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ۲۱:۵۸ شماره ثبت ۳۴۳۳۳
          بازدید : ۷۸۰   |    نظرات : ۶

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        داد شهید
        همه جا آتیش و دود ، همه جا ظلم وستم
        آدما چشمِ کبود ، زاده ها عین صنم
        ***
        همه جا رنگِ نبرد ، قطع سر سر زبونِ
        روی بام سرنوشت ، جغد شب ها می خونه
        ***
        توی قبرستون شهر ، مرده ها زنده شدن
        از داد و بیداد شهید ، پله ها کنده شدن
        ***
        وقت بارون اومده ، وقت ابرو رعد و برق
        وقت آسایش گل ، وقت خوش باور شرق
        ***
        بی خبر چشم انتظار ، مشت و دیوار و پلاک
        با شعار آتشین ، جان فدا بوسیده خاک
        ***
        در دیار آشنا ، عدل و میزان و شعار
        با خروش مرد و زن ، مست دیدار بهار
        ***
        از سفر با دست باز ، مرد ایثار اومده
        حامل عشق نوین ، به وطن یک سر زده
        ***
        مرگ و میر غصه ها ، ذوبِ در آتش فشان
        شادی ها کل کل زدن ، جای پای رفتگان
        ***
        اون خزان نیمه سبز ، کوچ کرده از دیار
        صاحب گل دسته ها ، جایگاهش شد مزار
        ***
        ای خمینی نام تو ، در دلستان مهمونه
        غرّش و آماده باش ، یادگارش می مونه
        ***
        جاسم ثعلبی (حسانی) 18/11/1393


         
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        3