سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
  • روز ارتباطات و روابط عمومي
9 ذو القعدة 1445
    Thursday 16 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت

      نرم صداقت ، در وصف مردم سلحشور ایران

      شعری از

      مظفر جوینی

      از دفتر شعرناب نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ۲۱:۵۳ شماره ثبت ۳۳۲۶۸
        بازدید : ۶۵۹   |    نظرات : ۳۳

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر مظفر جوینی

                                                نرم  صداقت
      کوه گداخته ایم، که نرم  صداقتیم         
      سختیم و آب  دیده ی دریای طاقتیم 
       
       
       
      گرچه نشان به سینه ی ما بسته نیست لیک       
      شایسته تر  ز اصل  نشان لیاقتیم
       
       
       
      بر پای ، از  فلاخن   نا مردمی فتد      
      سنگ  ار چه  بی شمار ، فزون از نهایتیم                            
       
       
       
      قامت  اگر بلند  کند  درد بی امان      
      ما  بر هزار چاره  و  بر  استقامتیم   
       
       
       
      ما را  گمان  هیچ  گزندی  نمی رود      
      تا خود  امیر نفس خود اندر امارتیم
       
       
       
       ترکش تهی مکن ای دست روزگار       
      ما در پناه چون  سپری از شهامتیم          
       
       
       
       
       گردن فراز صیقل عشقیم بی گمان     
      تا  در امان باور  آن  بی شبا هتیم
       
       
       
        سبزیم از آن سبب همه ایام روزگار     
      در سایه ی عنایت  آن سرو قامتیم         
       
       
       
      ( از کتاب " ترنم  وصال به سرچشمه کمال- دفتر پنجم"،  اثر دکتر مظفر جوینی
       
       
      تهران - 29/12/91 )
       
       
       
       
       
       
      ۱۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0