سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 14 مهر 1403
  • روز دامپزشكي
2 ربيع الثاني 1446
    Saturday 5 Oct 2024
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      شنبه ۱۴ مهر

      عاقبت کارمندی 3

      شعری از

      منصور شاهنگیان

      از دفتر گذشت ايام نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ۱۸:۲۱ شماره ثبت ۳۲۶۵۳
        بازدید : ۴۷۲   |    نظرات : ۲۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر منصور شاهنگیان
      آخرین اشعار ناب منصور شاهنگیان

      با سلام و ادب :
      قسمت سوم و پایانی  " عاقبت بازنشستگی " دوستمان را که با تاخیر هم همراه
      شد ، تقدیم میکنم :  امید وارم بپسندید ...
      چند سالی پیش خوابی دیده بود   سیدی بر او چنین فرموده بود
      هر دهه ، ماه محرم ، با غذا           روضه باید ، بهر ِ دفع هر قضا
      ظاهر او یک شبه با ریش شد         معتکف گردیده او درویش شد
      هم مرید و هم رعیت خدمتش        او همی استادو شگردان پی اش
      در عوض ما که محبت داشتیم         کی خبر از جبر دوران داشتیم
      این همه توفیر شد مابین ِ ما           فاصله بنگر ، کجا شد تا کجا ؟
      ما قدیما می شنیدیم این مَثَل         کین ، دو میرفتند بهر ِ راه ِ حل
      یک نفر میرفت بهر ِ کسب ِ نان          آن یکی می رفت بهر ِ دفع ِ آن
      حال بنگر ، حال او با حال من           آن مَثَل باشد مثال ِ او  وَ ، من 
      حال اگر کارمند میخواهد کسی       میکنی پُـر ، فرم را بهر ِ  کسی ؟
      یا که میگویی به فرزندت که او          طی کند راه فرج ، بی گفتگو ؟
      من خودم دانم جوابت را حکیم         عاقبت کارمند در خوف است و بیم ...
      امید همه بازنشستگان شریف ما در سلامتی کامل روزگار را بخوشی بگذرانند ...
      ۱
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      2