سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت فردوسي
7 ذو القعدة 1445
    Tuesday 14 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

      حسین ز جبر زمانه ترک کرد حجش را یکباره

      شعری از

      فرخ لقا فتحی

      از دفتر سروده هایم در دل سیاه شب نوع شعر دلنوشته

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ۱۶:۲۹ شماره ثبت ۳۱۳۸۶
        بازدید : ۸۱۱   |    نظرات : ۹

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      حسین ز جبر زمانه ترک کرد حجش را یکباره
      کردند دعوت کوفیان او را همواره
      بزرگان کوفه گویند هستیم شما را حامی
      خواندند اورا ز یادبردند که دادند پیامی
      حسین و یاران وقتی رسیدند کوفه
      دیدند که نیست آن عهد و پیمانه
      لاجرم رفتند سوی صحرای کربلا
      خیمه زدندند در آنجا که بود صدها بلا
      اهل بیتش همه  بودند خرد و کلان
      کنند در آن مکان سوال از آن بزرگان
      چرا کوفیان  آنقدرهستند بدقول
      خداندند حسین و فراموش کردند قول
      حسین فاطمه کرد آرام اهل بیتش را در آن مکان
      دانست که بایدرو سفید شوند ز آن امتحان
      امتحانی چون شهادت در راه خدا
      باشد سخت و دشوار و کنند جان را فدا
      در دل حسین مظلوم شد آشوبی به پا
      چگونه اهل بیتش را کند  جابجا
      اهل بیتی که در آن بود چند کودک
      کودکی شش ماهه همچو  عروسک
      لاجرم تسلیم سرنوشت شدند آن بی گناهان
      سر نوشتی که  رقم زدند برای آن بی پناهان
      کرد آماده یارانش را آن حسین جانان
      گفت باید جهاد کنیم با آن ظالمان
      لبیک گفتند هفتاد و دو تن از یارانش
      یارانی که یودند در آن امر مهم خواهانش
      دادند دست بیعت به آن امام بزرگوار
      تا آخرین قطره خود دهند در آن دیار
      کرد حسین مظلوم یاران را تفهیم
      بازگشتی ندارد و جان فدا کنیم و نشویم تسلیم 
      ۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      1