يکشنبه ۲۷ آبان
نقش بر مّس ... شعری از منوچهر مجاهدنیا
از دفتر خاکِ تشنه نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ ۰۸:۱۷ شماره ثبت ۳۰۷۹۶
بازدید : ۶۹۹ | نظرات : ۹۷
|
دفاتر شعر منوچهر مجاهدنیا
آخرین اشعار ناب منوچهر مجاهدنیا
|
تقدیم به تمام همشهریان عزیز شاعر و هنرمندم .
گنبدهای فیروزه ای
و سایه مناره ها بر سقفِ بازار
سر دَرِ دکان ها
شکل هلال
مثل ماه
صدای ضربِ چکش بر مّس
بوی تندِ قیر
جوشان بر شعله ای
تا بر دلِ گلدانی مسین
روان شود
قلم و انگشت
با هزار نقش
برفلزِ سرخ جان می بخشد
بیت شعری
نقش گُلی
حیوانی
پرنده ای
شاخه ای
و شاید دلبری
گیسو بر شانه افشان
با جامی
دست در گردنِ خیامی
یا نقشِ آن میدانِ خاکیِ چوگان
اسب
سوار
چوب
گوُی
پشت این مسگرآباد
که اکنون تنها
حوضی را در میان دارد ...!
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.