سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 14 ارديبهشت 1403
    25 شوال 1445
    • شهادت حضرت امام جعفر صادق عليه السلام، 148 هـ ق
    Friday 3 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      جمعه ۱۴ ارديبهشت

      شاه عشق

      شعری از

      آگاه ( بختیاری )

      از دفتر دل گویه های شعرگونه . نوع شعر قصیده

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ۱۶:۰۷ شماره ثبت ۲۹۷۰۰
        بازدید : ۶۳۸   |    نظرات : ۵۴

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر آگاه ( بختیاری )

      چشم انتظار رویش نور ست، ماه عشق .
      تا مهر جلوه گر شود از، بارگاه عشق .
       
      آغوش آفتاب تمنا کند به شوق ،
      هر ذره را که پر کشد از خانقاه عشق 
       
      معراجی، از تلالو نور ست و شعر و شور  .
      آهی ز دل، که می کشد عاشق به راه عشق .
       
      چشمان نیم خفته ی نرگس، نسیم را ،
      پیغام می دهد، ز شکوه نگاه عشق .
       
      گر بحر، موج زا شود و کوه، کهربا ،
      آن محو قطره گردد و این جذب کاه عشق .
       
      از باغ و راغ و دشت و دمن با صفا ترست ،
      بی کینه سینه ای که بسوزد ز آه عشق .
       
      از سلسبیل و زمزم و کوثر فراتر ست 
      هر چشمه ای که سر زده باشد، ز چاه عشق .
       
      از سرو پای در گل فردوس، برتر ست ،
      برگی که روید از بن زیبا گیاه عشق .
       
      دیهیم پادشاهی و کی تاج خسروی ،
      بی مایه افسرند به زیر کلاه عشق .
       
      زیبد که هشت جنت و هفت اختر سپهر ،
      از شش جهت صلا دهد از پنج گاه عشق .
       
      اشک چکیده را، چو به چینی به قصد نوش ،
      نیت به فجر عشق کن و فر و جاه عشق .
       
      شیخ از ریا به ساحل طاعت کشد مرا ،
      من شایقم که غرق شوم در گناه عشق .
       
      " آگاه "، نیسی اگر از معجزات دوست ،
      آور به یاد،  قصه ی آهو،  گواه عشق .
       
      صید رهیده، روی به ضامن نمود اگر
      از جذبه ی ولایت عشق ست و شاه عشق .
      1 فروردین 62
       
       
      بختیار بختیاری " آگاه " .
       
      ۱۹
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0