يکشنبه ۲۷ آبان
جغرافیای پارسی شعری از عبدالباسط آریانفر
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ۰۷:۱۱ شماره ثبت ۲۸۲۶۱
بازدید : ۷۰۲ | نظرات : ۳۷
|
دفاتر شعر عبدالباسط آریانفر
آخرین اشعار ناب عبدالباسط آریانفر
|
درود بر سردبیران عشق و ادب و سرود و سخن٫ اساتد گران ارج
امید جسارت های مرا عفو نموده در بهتر شدنم یاری رسانید
عاقبت روزی خراسانم خراسان می شود
می شود مغلوب پایز و بهاران می شود
زرتتّشت آن صاحب پندار های ماندگار
یوسفی گم گشتهٔ وارد کنعان می شود
از بخارا تا سمرقند و هری تا بخدی هم
تحت چتر یک الم٫یک دین وایمان میشود
اصفهان و طوس و تبریز و بدخشان تا خجند
یک زبان و یک دل و یک جسم٫ایران می شود
جغرافیای پارسی را هرچه از جنس«من» است
همنشین و همدم دخت سمنگان میشود
پیکر مهجور ایرانم به سان آفــــــتاب
نیلی و سبز و سپید و باغ ریحان می شود
رونق بازار عشق و دولت مهر و و فــــا
پایدار اندر بساط ملــک یـــزدان می شود
باسط آریانفر
زمان: ۲۱/۷/۲۰۱۴
مکان: اتریش/ اتریش بالا/ برو نو
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.