بنام خدا
عصرا جمعه ، نَشیـنی، کُنج ِ خونه ، خیلی خُو بِـس
پارک ِ" ناژنون " دادا ، با اهل ِ خونه ، خیلی خو بِــس
مَزّه ی خیار ِ" دستگردُ " با سیب ِ " سیمیروم "
از "شَلَمزار" دوغ و " خونسار "، عَسِلِش خیلی خوبس
کیشمیش و کُندِله های " شهرضا " یا " قُمشِه چی"
از " سِدِه ،کباب ُ " خُرْزوق "، زَردِكاش، خیلی خوبـِس
هُلوی ِ دُرُشتِ " کَرْسَنگ ُ " پیاز ِ " دُرُچه "
با دو تا خربُوزه ، " گُرگابُ " یه ، گَز ، خیلی خوبِـس
پُل ِ خواجو رو دیدی ، بعدی برو نقش ِ جهان
دیدن ِ عالی قاپو ، با چل ستون ، خیلی خوبـِس
با قَدَم زِدَن ، تو بازار ، میری تو ، عهدي ، قدیم
يا ، تو ، مِیدون ، با دُرُشگه ، دور زِدَن ، خیلی خوبِِـِس
توی بازار ،مِسْگِرا ، صدا ، صدای ، چَکُشِس
اما اونجا ، برای بعضی کارا ، خیلی خوبِس !!!
تو فضا بوی هِل ُ فِلفِل ُ با عطر ِ گلاب
وقتی با لهجهء عطار ، میشه،چِف ،خیلی خوبِس
هیچ مُناری تو جهان ، مثل ِ " مُنار جُنبون " نیست
اگه جُنبید و نیافتاد ، یه مُنار ، خیلی خوبِـس
نصفِ وَصفِ س ، که میگیم: " نصفه جهانِ اصفهان"
این تواضع ، برای ، دفع ِ بلا ، خیلی خوبِـس
میگن آبِ یزد و کرمون ، میره از زاینده رود
این یه جوق،که مونده هم ،بِدیم،به قُم خیلی خوبس
این روزا ، زاینده رود ، خُشگه و فریاد ميكشه :
که : اَگه زنده ، بِشَم ، بار ِ دیگه ، خیلی خوبِـس
عید نوروز که میشه ، خیلی قشنگه ، اصفهان
اگه میزبان ِ شما ، بنده باشم ، خیلی خوبِـس
نوروز 90
1 - حتی الامکان با لهجه خوانده شود ( تا وزن و قافیه ، مشگل نداشته باشد )
2 - ناژنون = ناژوان = از پارکهای زیبای اصفهان 3 - دَستگِرد ، سمیرُم ، شَلَمزار ، خونسار=خوانسار ، قُمشِه ، سِدِه ، خُرزوق ، کَرسَنگ ، دُرُچِه ، گُرگاب از شهرها و نواحی اطراف اصفهان که هرکدام به فراخور دارای ویژه گی های خاصی هستند
3-کُندِلِه = مخلوط خاک و آب،خاکِ کوزه گری 4- زَردَک =نوعی هویجِ محلی و بومی
5 - جُنبیدن = تکان خوردن 6 = نصفِ وصفِ = نیمی از وصف و توصیف است 7 = چِف = چفت = مَچ شدن ، اضافه شدن
6 - جو ق = مادي = نهر ِ كوچك - جوي - آب ِباريك