شنبه ۳ آذر
من از کجا نام از کجا بر گو به شاهد اندرآ شعری از مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ۱۴:۲۰ شماره ثبت ۲۶۲۸۵
بازدید : ۲۷۸ | نظرات : ۱۸
|
دفاتر شعر مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)
آخرین اشعار ناب مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)
|
من از کجا نام از کجا بر گو به شاهد اندرآ
آن راحت روح مرا بر گو بیا بر گو بیا
بر دست او یک جام می بر صورتش گل کرده خوی
سیمین بر و فرخنده پی آن رهزن اندیشه ها
زاهد اگر بیند رخش چشمان شوخ و مهوشش
وان غمزه عاشق کشش بگشاید او بند قبا
وصفش اگر عابد شنود چشمش اگر بر او گشود
رو سوی او افتد سجود بوسه زند آن دست و پا
صوفی اگر از مسندش یکبار بیند آن خدش
دستار خود اندازش بی خود شود زین دلربا
درویش اگر از خانگه دزدیده بر او یک نگه
اندازد او شال و کله بدهد بها بهر لقا
خاموش شو ای مرتضا کامد ترا حسن القضا
از بعد آن سوءالقضا بر گو که لاحول ولا
مرتضی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.