يکشنبه ۲۷ آبان
برای یاری حسین ، تو این علم کشیده ای شعری از فرامرز فرخ
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ۰۷:۴۹ شماره ثبت ۲۵۴۹۸
بازدید : ۵۸۳ | نظرات : ۱۶
|
آخرین اشعار ناب فرامرز فرخ
|
به مناسبت رحلت حضرت ام البنین (ع) و مرثیه حضرت عباس
تو در کناره ی فرات ، دست ِقلم کشیده ای
بنازمت که ساقیا ، خط به عدم کشیده ای
تو عاشقانه ، رفته ای میان موج آب لیک
دست ازین زلال آب ، چه محترم کشیده ای
تمام مهر وعاطفه ، صلابت و وفای تو
دست محبتت ولی ، پرازکرم کشیده ای
چه با شکوه میان آب ِشط ، روانه گشته ای
امید شیرخواره را ، تو در حرم کشیده ای
بدون دست ، گشتی و ، دست خدا گرفته ای
برای یاری حسین ، تو این علم کشیده ای
نیا مدی تو از فرات ، به سوی خیمه ها دگر
دل عقیلة ُ العرب ، از آن به غم کشیده ای
امید لشکر حسین ،امید کودکان او
ز جور قوم اشقیا ، تو این ستم کشیده ای
نظاره کن به چشم خون ، به قامت حسین خود
ز داغ پر کشیدنت ، چسان به خم کشیده ای
بر وزن شعری از محمد رضا نظری
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.