سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      احسن الخالقین

      شعری از

      نیره ناصری نسب

      از دفتر شمیم پاییز نوع شعر مثنوی

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ۰۹:۲۶ شماره ثبت ۲۵۲۸۰
        بازدید : ۹۶۳   |    نظرات : ۷۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر نیره ناصری نسب

      اراده کرد خداوند یکتا
      تا کند آفرینشی بی همتا
       
      گرد کرد ملائک را نزد خویش
      صفی بیاراستند به بالا وپیش
       
      صدا شد خموش نزد پروردگار
      سخن گفت این چنین کردگار
       
      که از خاک من کنم خلقتی
      برین آفرینش ببخشم رفعتی
       
      بنازم بر خلقتی این چنین
      بگویم بر او اَحسن الخالقین
       
      به پایش بیفتید درین سجده گاه
      بهشت برینش دهم جایگاه
       
      بگفتند که دادار پاک جهان
      شوند نزد هم این بشر دشمنان
       
      ستم پیشه گیرند بر دیگری
      چگونه برتر شود از پری؟
       
      بگفتا بدانم زپیدا ونهان
      نمی دانید از کار من در زمان
       
      همه سجده کردند کران تا کران
      بجز ابلیس که شد از منکران
       
      بگفتا خداوند چه شد مانعت
      که سجده نکردی به پیشانیت؟
       
      بگفتا که من باشم از شعله آتشی
      وجودم دور باد از خار واز هر خشی
       
      که آتش بسی برتر از خاک پست
      بدین روشنایی آفریدی به دست
       
      بدو گفت یزدان پاک جهان
      تو سجده نکردی شدی از راندگان
       
      بگفتا که مهلت ده ای مهربان
      که تا هست زمین واین آسمان
       
      خدا داد مهلتی را به او
      بیامد نزد آدم از پیش و رو
       
      بگفتا که گمراه کنم خلق را
      قسم بر عزت و پاکی کبریا
       
      مگر باشند خالص در دینشان
      که مخلَص بگردند بر آیینشان
       
      ره راست را بشر پیشه گیر
      بر آیین پاک پیمبر بمیر
       
       
      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0