دوشنبه ۵ آذر
|
دفاتر شعر سید محمد میرعلی مرتضایی(عاشق)
آخرین اشعار ناب سید محمد میرعلی مرتضایی(عاشق)
|
ما مست ترینیم در این دور و زمانه
هم روز خوریم می بزنیم باده شبانه
دلگشته ترینیم و سر از پا نشناسیـم
ای آنکه به شوق تو سراییــــــــــم ترانه
دلبستگی ما به تو سر حد کمـال است
ای یاد تو خمـر و من و ما باده زنانه
باز از سر تمکین نظری ای به خماران
پیداست رخ و قامت رعنای یگانه
وقت است بدرّی تو کنون پرده غیبت
ما نیز برقصیم و زنیم چنگ و چغانه
مستیم و خماریم و به سر هوش نداریم
با آمــــــــدن دلبــــــــــر درگـــون یگانه
ما منتظرانیـم و دگــــــــر تاب نداریــــــــم
بنـــــــــــمای به عالم رخ زیبای نهانه
تاج سر شمس و قمـــــری قبله عالم
مفلوک ندارد ز تو هر آنکه نشانه
ایام ز عاشـــق برود تا که به وقتش
بینــــــــد رخ زیبای تو بی عذر و بهانه
عاشق 21/8/1381
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.