167) محترم دانم واسطه در کار*
رابطه بهتر می کند با یار
168) واسطه شد سرمایه ای برتر*
محترم گردد در دل و در سر
169) یار گـُل،ما را می دهد یاری*
رابطه با گل می کندجاری
170) یار گـُل حتماً محترم دانم*
می خرم او را با دل و جانم
171) یک درخت خوش خانه ام دارد*
خوش صفایی وان لانه ام دارد
172) این درخت من حافظ خاک است*
سایه ی پاکش چون لبی پاک است!
173) بَـیْن باغ آن گـُل؛پر جفا مگذار*
پر ز نورت کن روی آن گلزار!
174) سایه ی گل را پاک وخرّم دان*
بوی زیبایش کن دَمی مهمان
175) گـُل رفاقت را گویدت ای خام*
دعوت گـُل کن یک شب ویک شام
176) کـــــــاج وسرومن؛میوه اش سایه*
تــــکیــــــــــــــــــه دادم دل؛روی آن پایه
179) زیر آن سایه بوی گـُل نوشم*
وز لب وبرگش؛جامه ای پوشم!!
بلوچی
●بَـلۏچَـئ سَرْ بِرَوْتْ کـَـوْلی مَـرَوْتْ
●زاماتْ کِه نۏکِـنْتّ وَسّو گـَـنـۏکِنْتْ
●پَه هَما کس بِمِرْکه پَه تَوْتَپیگِنْ
●اُشْتِرکه نَجُکـّی پادانی نَبُرّنْتّ
●مَرْدَئ سَرْبِرَوْتْ کـَوْلی مَرَوْتْ
● گـُشی مَن نادِر دُرّاهانی زَهْـگـُـن