چهارشنبه ۱۶ آبان
هديه تولد شعری از یدالله عوضپور آصف
از دفتر عارفانه نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ۱۰:۲۷ شماره ثبت ۱۷۴۵۸
بازدید : ۱۳۰۸ | نظرات : ۷۸
|
دفاتر شعر یدالله عوضپور آصف
آخرین اشعار ناب یدالله عوضپور آصف
|
بمناسبت ششم شهريور زاد روزم سروده شده
هديه به دوستانبكه دوستم دارند
************
افتاد شبی شور لقا در سرِِ بابم بامادرماگفت كه من مست وخرابم
برخيز و بيفكن صنما جامۀ خوابم خــود نيز بيا در بــرم ای دلبــر نابم
مارا بُوَد امشب هوس و خواهش فرزند
با ناز و ادا مادر ما خويشتن آراست آرام وخرامان وچمان از وطنش خاست
گرديدروان سوی پدربابت درخواست بنشست وبگفتاكه كنون كار مهياست
يعنی كه مـــــرا نيز ببين مــايل دلبند
آماده زمين شخمزده قابل كشت است تخمی تو بياَفشان و بدان پاكسرشت است
هنگام نمو نيك خو و نيك كُنشت است برخيز كه اين لحظه مرا بوی بهــشت است
محصول لقا باشـــــدمان طفل خردمند
گرديد عيان عاقبت ازخاك رخی پاك هنگام نمو شد پسری چابك وچالاك
هرچند بُوَدريشه گهش دروطن خاك پيرامُن اوگِــرد نگردد خس و خاشاك
هرگز ننشــاند به لبی جـز گـــل لبخند
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بامادرماگفت كه من مست وخرابم
برخيز و بيفكن صنما جامۀ خوابم
خــود نيز بيا در بــرم ای دلبــر نابم
مارا بُوَد امشب هوس و خواهش فرزند
با ناز و ادا مادر ما خويشتن آراست
آرام وخرامان وچمان از وطنش خاست
گرديدروان سوی پدربابت درخواست
بنشست وبگفتاكه كنون كار مهياست
يعنی كه مـــــرا نيز ببين مــايل دلبند
آماده زمين شخمزده قابل كشت است
تخمی تو بياَفشان و بدان پاكسرشت است
هنگام نمو نيك خو و نيك كُنشت است
برخيز كه اين لحظه مرا بوی بهــشت است
محصول لقا باشـــــدمان طفل خردمند
گرديد عيان عاقبت ازخاك رخی پاك
هنگام نمو شد پسری چابك وچالاك
هرچند بُوَدريشه گهش دروطن خاك
پيرامُن اوگِــرد نگردد خس و خاشاك
هرگز ننشــاند به لبی جـز گـــل لبخند
درودتان جناب آصف عزیز
بسیار زیباااااااااا و دلنشین