يکشنبه ۴ آذر
|
دفاتر شعر محمد رضا نظری(لادون پرند)
آخرین اشعار ناب محمد رضا نظری(لادون پرند)
|
ما را که میشناسی؟ما اهل قیل و قالیم!
با این دل پر از درد هر لحظه در جدالیم
مانند نی که با غم دل میبرد ز شهری
با ناله زنده ایم و باید که هی بنالیم
چون مرغکی اسیریم با باوری دو پهلو
گاهی در اوج پرواز گاهی شکسته بالیم
ما میوه ی عذابیم.طعمی دو مزه داریم
نیمی رسیده ایم و نیمی همیشه کالیم
دل خوش نکن به خاکم!شخمم نزن فلانی
گاهی کویر و گاهی سرسبزی شمالیم
چون کودکی که جا ماند از کاروان دیروز
انگیزه ای نداریم.درگیر ماه و سالیم
بیگانه با قوانین.قرمز نمیشناسیم!
ترمز بریده ایم و ماشین بی پدالیم
از امتحان چه داریم؟جز برگه های خالی!
عمری گذشته و ما درگیر یک سوالیم
برگرد و باورم کن.دنیا اگر کثیف است...
ما همچنان تمیزیم.چون چشمه ها زلالیم
عمری اگر تلف شد...پیرم نبین که امروز
با یاد تو جوانیم...هر چند مثل زالیم
نیت کن و بگیرم از دست کولی شهر
لیلا صفت بخوانی...مجنون پشت فالیم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.