چهارشنبه ۱۶ آبان
تو خالی شعری از داریوش پورافشار
از دفتر انسوی دیروز نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ۱۹:۴۷ شماره ثبت ۱۶۹۷۷
بازدید : ۸۸۳ | نظرات : ۴۵
|
دفاتر شعر داریوش پورافشار
آخرین اشعار ناب داریوش پورافشار
|
آنانکه به خیالشان صوفیان روزگارند
چشم و گوششان بسته، بس زبان دارند
به گمانشان آنچه را گویند وحی مطلق است
لال شدن دگران را بیش دوست میدارند
دست آنان باده و دست ما جام زهر
هیهات بر این زندگانی
اگر تظاهر نکنند
نه لقمان را حکیم
نه یونس را پیغمبر بر شمارند
باشد
شما تافته جدا بافته
شما فیلسوف، شاعر، کدخدا
اما باغت آباد!!
شاید حساب من این دنیا
دست شما باشد,
اما حساب من و تو آن دنیا
دست خدا باشد.
امام صادق عليهالسلام :
كَلامٌ فى حَقٍّ خَيرٌ مِن سُكوتٍ عَلى باطِلٍ؛
سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.