دوشنبه ۲۸ آبان
مترسک ها!... شعری از علی عظیمی
از دفتر حجم یک جمجمه نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۱۴ شماره ثبت ۱۶۷۷۰
بازدید : ۱۲۳۷ | نظرات : ۱۴
|
آخرین اشعار ناب علی عظیمی
|
صداقت مترسک ها را اثبات کن
وقتی که هر روز دور از چشم هایت
کلاهشان را برای کلاغ ها برمی دارند ...
بگذار چسب شوم مانند همین زخم های بستر
که زیر فکرت دراز کشیده اند
بگذار مغزت بفهمد غم خودکشی مترسک ها را
که از فرمول های اثبات نشده هم دردناک تر است ...
بگذار تکلیف رنگ چشم هایت
از تناسب عدد وزن و قدم روشن تر باشد
تو که ریاضیدان قابلی هستی
احتمال دنیا را بیانداز در زمستان
و روی کسر تمام چنارها
صورتی شبیه کلاغ ها رسم کن
و در کنفرانس شعر
زاویۀ دید شعرهای مرا
از نود درجه بازتر کن
حالا خودت را از گردن چروک خدایی بیاویز
که هی با اسامی بنده هایش تاس می اندازد!
این جفت هایی را که می بینی
بدون شش
بر تخته ی دنیا کوبیده اند
حسابم را
از انگشت هایت پس بگیر
بگذار این بازی
بی هیچ معادله ای مجهول بماند
حالا بزرگترین ریاضی دان احمق دنیا هم که باشی
باز هم با دستگاهی که دو مجهول دارد
از ارضای این همه ایکس و ایگرگ سیر نخواهی شد
و تکلیف هیچ شبی هم
بدون من روشن نخواهد شد
بی هیچ منطقی
خودم را به حساب نمی آورم
لبهایم را در شامپاین معشوقت رزرو می کنم
و ته تمام فنجان های قهوۀ دنیا دنبال زنی می گردم
که از سر و تنش دست برندارم
خودم را در بالماسکه ای رو می کنم
که در عریانی آخر جشن
در دستان معشوقۀ دبیرستانی ام
در همان لباسش که بوی نفتالین می داد
بید بزنم
اصلا بگذار دانشجوها اثبات کنند
تو را دور از من
و صداقت مترسک ها را
وقتی که دور از چشمهایت
کلاهشان را برای کلاغ ها برمی دارند ...!
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.