جمعه ۲ آذر
حرص و طمع شعری از عادل غضنفری
از دفتر شعرناب نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ ۱۱:۴۹ شماره ثبت ۱۶۴۵۱
بازدید : ۱۵۷۶ | نظرات : ۲۱
|
آخرین اشعار ناب عادل غضنفری
|
تشنگان تا کی به دریا میزنند
گشنگان جان در بغل پا میزنند
تو فقیر ژنده پوشی را ببین
دست بر سر دل ز دنیا میزند
آسمان پس کی گلستان میکند
آب را تا کی پنهان میکند
این نه از حرص و طمع از آز نیست
نه نیاز آسمان بر آب نیست
آسمان که مثل تو تشنه نیست
کاخ ساختی ولی این هم خانه نیست
از گذشته تو چه چیز آموختی
عبرتی دیدی و در دل سوختی
پی به پی از جان مردم ساختی
پای بر روی دلی انداختی
خانه ات زیباست ، ز خون مردم است
در میانش صد نگاه از غم گم است
.. .. ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
از خدا گفتم شما را غم گرفت
چون که راست گفتم دلت ماتم گرفت
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.