جمعه ۲ آذر
لا فتی الّا علی شعری از عباسعلی استکی(چشمه)
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ۲۳:۴۶ شماره ثبت ۱۶۰۸۶
بازدید : ۶۴۰ | نظرات : ۸۰
|
دفاتر شعر عباسعلی استکی(چشمه)
آخرین اشعار ناب عباسعلی استکی(چشمه)
|
لا فتی الّاعلی لا سیف الی ذوالفقار
چشم حیدر پرتوی نوری گرفت از کردگار
چون که شمشیر از میانه بر کشد در کار زار
مارقین با قاسطین خذلان شده در روزگار
ای عجب از ناله های قدوسی شب گیر او
ای عجب از چشم خیره شد ز نور ذوالفقار
شب به شب خرما کشان دنباله بر ایتام خرد
روز چون شیر دمان غران به دشت کارزار
در جهاد از نفس اکبر تا بلندا بر جهان
نیمه شب گریان به سجده زار بر ترس از نگار
زاده در خانه خدا سر منزلش افلاکیان
کشته در محراب سجده راز با پروردگار
حقد و کینه نیست در قاموس مولایم علی
قاتلش را خانه برد و زهره بودش سفره دار
کلک انسان کوته اندر ذکر خصلت های او
جملگی عرشیان را سَیّدانی با وقار
چشمه از اجزای شرحا شرحه ی شیرین تنش
عشق مولی را چشیده نعمتی از کردگار
عباسعلی استکی 91/5/1 (از کتاب شهر شعر)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیباااااا