شنبه ۳ آذر
حومه ی ماندن شعری از داریوش خطیر
از دفتر مستی رنگین کمان نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ ۱۷:۵۵ شماره ثبت ۱۶۰۱۲
بازدید : ۷۹۸ | نظرات : ۱۰۰
|
آخرین اشعار ناب داریوش خطیر
|
برای عاشق ماندن
کافی است
دل به دریا بزنی
دامن به آتش
چشم به باران
و امید به نگاه رود بسته باشی
.
.
.
باید خستگی های ماه را میان جام از یاد ببری
و تنهایی های مهتاب را
وقتی میثاق اش شکسته می شد
با پلنگان
و کوه های خسته
.
.
.
برای رنگ کردن رنگین کمان
دیر شده
وقتی
بال های خیس ماه هم نمی توانند
خواب پیاله را بیدار کنند
.
.
.
حالا
من مانده ام
و رسوایی دل
و آرزوی جمع کردن سنگ
برای تمام شیشه ها
.
.
.
می چرخم
می گردم
میان زلف های آزادگی
همه کوچه ها را می دوم
تا یادم نرود
دیوارها
شکوه های نادانی اند
و کودکی
هرگز فراموش نمی شود
.
.
.
همه ترانه ها اگر جمع شوند
نمی توانند سرگشتگی امواج دریا را جمع کنند
و دیوانگی های مرا
وقتی
کویر در حسرت گیاه
می شکند
و باران را قسم می دهد
به آب
نور
چشمه
عشق
دل
حرف
شعر
و ستاره صبح
.
.
.
اشک ها تمام می شوند
در هنگام
آمیزش باران و کویر
.
نگاه ها ختم می شوند
به موسم شکفتن ستاره
و شهادت شهاب
اگر
کهکشان بفهمد
.
.
تلاش ماه
برای اثبات مهتاب است
و شمیم مریم
و
تلاش عشق
برای اثبات رویاست
و یگانگی بوسه
و هم من
رنگ دادن
به اثبات چراغ است
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.