سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      روزی که پدر رفت

      شعری از

      محمد رضا نظری(لادون پرند)

      از دفتر اشعار بی سبک من نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ ۲۳:۴۳ شماره ثبت ۱۵۹۸۶
        بازدید : ۱۶۵۸   |    نظرات : ۱۰۳

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر محمد رضا نظری(لادون پرند)
      آخرین اشعار ناب محمد رضا نظری(لادون پرند)

      اینروزها... دل تنگ پدری هستم که سی و پنج بار کلاه سرم گذاشت مادر... یک سال خدا را از بالا به پایین انداخت خواهر...برادر دوست و دشمن... جاندار و بی جان حتی کیسه های پلاستیکی دست پدر را گرفتند یک سال برایش اشک ریختند اما نشد... خدا خجالت کشید خیس عرق شده بود... وقتی مشت من باز شد! پنج ماه پس از کوچ سارها... یک ماه بعد از آغاز من... سیزده به در بود! سبزه ها بر خاک افتاد شهری ور زدند همه لباس فرم پوشیدند در روزی مثل همه ی روزها قهرمان روی دست شب... در امتداد سیاهی آسفالت... مردی سوار بر کلاغ...قار قار کنان گذشت! کودکی عطسه کرد چیزی شبیه پرنده از شاخه پرید و جوانی... که آنطرف تر نشسته بود و خدا را سر یک انگشت ... میچرخاند! صدای کلنگ خواب زمین را آشفته کرد بیدار شد خمیازه کشید دهانش باز شد سی و پنج سال از مرا بلعید من شکستم به اندازه سی و پنج سال خمیدم آنقدر که کلاه از سرم افتاد! هر چه ما رو سیاه...پدر رو سفید! پدر که خوابید خدا بیدار شد دست به دست چرخید دلتنگم... اشکهایم در دل سنگ پدر اثر نمیکند! بر نمیگردد... یادت باشد پدر... یک کلاه به من بدهکاری .................................................................................. امروز تولد منه.اولین تولدم بعد از پدر.بدون پدر... یک فاتحه برای پدرم تمنا دارم.
      ۱
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0