يکشنبه ۴ آذر
زود می گذرد شعری از ابراهیم اشراقی
از دفتر چهار درخت نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ۲۱:۰۰ شماره ثبت ۱۵۷۹۶
بازدید : ۸۵۱ | نظرات : ۴۳
|
آخرین اشعار ناب ابراهیم اشراقی
|
طراوت این سبزه زار زود می گذرد
بگو به برگِ شقایق بهار زود می گذرد
به رسمِ ابر بهاری ببار،فرصت نیست
که مهلتِ کمِ این روزگار زود می گذرد
چه کِشته ای؟به مزرعه خویشتن بنگر
که باد تموزی زکشتزار زود می گذرد
خدنگ چله رها کن که آهوی وحشی
چو وا رَمَد از بیشه زار زود می گذرد
بنوش قطره آبی مجال فردا نیست
که آب چشمه ازاین جویبارزود میگذرد
به کوچه ی معشوق چشم وا کن چون
سمند سرکش آن شهریار زود میگذرد
هَزارمست شدازبوی گل ولی افسوس
که مستی ازسرآن میگسارزود میگذرد
به ساحلی برسان خویش را که سکون
ز سینه دریای بی قرار زود می گذرد
اجل ندهد مهلتی دو باره به کس
ز باغ زندگی این نابکار زود می گذرد
1392
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.